



ТЕСТДРАЙВ: Рено Сефран / Renault Safrane I (B54) - 2.2 (B543) (137 Hp)
Доставянето на автомобили за правителството на Франция е един от най-често спряганите поводи за гордост в над 100-годишната история на Renault. Традицията води началото си още от 20-те, когато легендарният модел 40 CV успешно мери сили с Rolls Royce и Hispano-Suiza, и е прекъсната след Втората световна война и най-вече от появата на фантастичния Citroёn DS. Режията възвръща загубените си позиции с R30 и R25, които реабилитират марката сред френския политически елит.
Дебютиралият през
Както се полага на автомобил от горния сегмент на средния клас, салонът на Safrane съперничи по размери на елисейските полета. Комфортът и ергономията са на типичното за френската школа ниво и се доближават до идеала. Задната част на салона се трансформира лесно и е изключително практична - предимство, с което седаните никога няма да се сдобият. Вентилационната система разделя въздушните потоци за лявата и дясната част на купето, а серийното оборудване на повечето модификации е доста богато. Изключение прави версията RN до 1995-а. Използваните материали също създават усещането за много по-скъп автомобил - вибриращите пластмасови детайли са рядкост.
Идиличната картина се нарушава от някои дефекти, свързани преди всичко с амортизация на елементи от вентилационната система. В някои коли от 1992-
Най-голямото Renault се управлява извънредно леко и приятно. Окачването филтрира всички неравности на пътя и може да служи като еталон за почти съвършен баланс между устойчивст и комфорт. В малък брой коли с хидравличен асистент на кормилното управление обаче е отбелязан крайно неприятен дефект в командващата електроника, предизникващ максимално усилване при завиване дори при движение с много висока скорост. При автомобилите от 1992-
Като цяло механиката на Safrane е надеждна, коефициентът на възникнали повреди е нисък, а срокът на служба на всички възли и агрегати - достатъчно дълъг. Моделът се предлага с четири- и шестцилиндрови бензинови двигатели с мощност от 107 за 2.2-литровия мотор до 262 конски сили на топмодификацията BiTurbo. Добър вариант са и турбодизелите с работен обем 2.1 и
Сериозни проблеми с бензиновите двигатели са почти изключени. Единствено при около 10 на сто от четирицилиндровите мотори с инжекцион са отчетени течове на масло от гарнитурата на картера след пробег 40-50 хил. км. Повече главоболия, макар и рядко, могат да създадат турбодизелите. При отделни екземпляри на 2.5-литровия агрегат са отчетени проблеми с цириндровата глава, а при по-малкия може да дефектира помпата на охладителната система или да се появят течове от нея.
Потенциалните купувачи на Safrane трябва да знаят и за друг недостатък на бензиновите модификации. Изолацията между ауспухната система и резервоара на колите от 1992-
Скоростните кутии са един от малкото слаби възли на Renault Safrane. Ходът на скоростния лост е прекалено тежък, а при някои коли от 1992-
Автоматичните трансмисии също не са безпроблемни. Колите от 1992-1995-а са застрашени от блокиране на трета предавка, а управляващата електроника може да създаде главоболия независимо от годината на производство.
По отношение на електрическата система Safrane остава типичен французин. Характерен дефект на автомобилите от 1992-
Повечето от изброените недостатъци на френския флагман са дребни и определено отстъпват пред достойнствата на модела. Лошата новина за почитателите на марката е, че това се отразява на цената на употребяваните екземпляри. Тя е значително по-висока, отколкото предполага произходът на автомобила. Свитото предлагане рефлектира върху степента, в която френската лимузина се обезценява и я превръща в доста перспективна покупка. Голямото Renault трудно ще се опълчи на сериозната германска конкуренция в класа, но притежава и едно безспорно предимство пред нея - цените на резервните части.
Галерия към новината:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
КОМЕНТАРИ(0):