Публикуван: 2009-04-10 17:53

ТЕСТДРАЙВ: Нисан Алмера / Nissan Almera II (N16) - 1.8 16V (116 Hp)

Покупката на Nissan винаги се е аргументирала от разума, а не от емоциите. Дизайнът и нетрадиционните технически решения далеч не са най-силната страна на тези японски автомобили. За сметка на това надеждността и безпроблемната конструкция отдавна са им извоювали безброй почитатели. В продължение на повече от 10 години марката бе представена в най-популярния в Европа компактен клас от Sunny. Сред познавачите този модел бързо си спечели прозвището "Японски Golf", конкурирайки успешно другия отличник от Страната на изгряващото слънце Toyota Corolla. Двете поколения на "слънчевия" модел завзеха определена ниша на пазара, но така и не застрашиха европейските бестселъри. С цел да поразклатят господството им, в Nissan решиха да предприемат коренно нова стратегия. През 1995 г. Sunny отстъпи мястото си на Almera, която според концепцията си беше "японски автомобил, създаден специално за Европа". В действителност радикалният на пръв поглед ход се оказа по-скоро маркетингов лупинг. Новият модел използваше голяма част от механиката на предшественика си, в което всъщност нямаше нищо лошо. На пазара бе лансиран свеж модел с доказано качество и надеждност, но и доста нови придобивки. Този път азиатците очевидно не бяха оставили дизайна на последно място в развойния процес, а серийното оборудване блестеше с два еърбега и ABS (след май 1997 г.).След представянето на втората генерация Almera във Франкфурт преди три години първото поколение е по-актуално отвсякога на пазара-втора ръка. Разбира се, доколкото "актуален" е подходящото прилагателно за случая. Подобно на Sunny моделът съвсем не е сред най-търсените по автоборсите.



Причината за това не е съвсем ясна, но със сигурност не се дължи на липсата на качества. Статистиките недвусмислено нареждат Almera сред лидерите по надеждност в компактния клас. За слабото търсене известна вина вероятно носят сравнително високите цени на употребяваните екземпляри, както и традиционно скъпите японски резервни части.

Макар да си личи старанието на японските и европейски конструктори, взели дейно участие в проектирането на външността, Almera си остава Nissan. Дизайнът на модела е доста по-разчупен от предшествениците, но трудно дели мегдан с европейските аналози. Предлагат се

каросерии хечбек и седан, като най-оригинален безспорно е вариантът с пет врати. Качеството на изработка е изключително високо, макар да не липсват дребни дефекти. Така например механизмите на бравите във версиите с три врати могат да заяждат, а при движение по лоша настилка страничните огледала нерядко вибрират. Уплътненията на прозорците понякога не са закрепени достатъчно прецизно и при леко свалени стъкла се носят неприятни звуци. Случва се също ключалката на багажника да корозира. Ръжда тормози също задното гърне на ауспуха, макар това да е по-скоро обичайно явление при коли, експлоатирани предимно в града.



Салонът е типичен пример за японска лаконичност и не може да смае с нетрадиционни решения. Сглобката не търпи критики освен по адрес на незначителни детайли. Тапицерията има склонност към избледняване, след определен пробег е възможна появата на скърцане от арматурното табло в областта на кормилната колонка и полицата над багажника в хечбека, а от нивото на обезшумяване има какво да се желае. Ако се изключат тези дреболии, салонът само радва с ненатрапчивата си функционалност и голям полезен обем. Багажникът на Almera е по-малък от този на Opel Astra, но печели пред Golf. Потенциалният собственик може също да разчита на доста богато серийно оборудване.

Освен споменатите еърбегове (след модернизацията от 1998-а и странични) и антиблокираща система, моделът радва с хидравлика на волана, тонирани стъкла и стерео. В зависимост от версията не е изключено да ги допълват централно заключване, елекрически стъкла и климатик.

Изборът от двигатели с които се комплектова Nissan Almera, не е особено широк. На въоръжение са познати от миналото агрегати, които са се доказали с времето и трудно ще изненадат с неприятности. Най-популярен е 1.4-литровият бензинов мотор с мощност 75 к.с., който отстъпва по динамични показатели на 1 600-кубиковия си събрат с 90 коня, но изкушава с добро съотношение между разход на гориво и пъргавина. По-големият двигател също има скромен апетит, но кой знае защо се среща по-рядко. Върхът в бензиновата гама е двулитровият змей със 143 коня, който едва ли ще е по джоба на всеки. Само за куриоза си заслужава да се споменат някои версии на модела с мощност над 200 к.с., продавани единствено в Япония. Almera се оборудва и с дизелов мотор със 75 к.с., осигуряващи нелоши за "печка" динамични характеристики. Слабото място на този агрегат е газоразпределителният механизъм. За разлика от бензиновите двигатели, в които той се задвижва от верига, при дизела се използва гумен ремък. При някои от по-ранните екземпляри (1996-1997 г.) е предразположен към по-бързо износване, а скъсването му може да доведе до катастрофални последствия. Производителят бързо реагира на потенциалния риск и започва монтирането на нов, по-дебел ремък, изработен от различни материали.




По отношение на управляемостта Almera се доближава до еталоните в класа. Окачването е малко по-твърдо от обичайното, макар комфортът да не страда особено от това. Поведението на пътя е уверено и създава чувство за сигурност. Ходовата част е много здрава и обичайно се отплаща с дълъг срок на служба, стига от време на време да се следи състоянието на гумените елементи.

Слабият тропащ звук от предното окачване е конструктивен недостатък, преодолян в колите след 1996 г. Същото важи за някои по-ранни екземпляри, които износват гумите нереално бързо.

Проблеми по електрическата система са практически изключени. Отбелязани са само единични случаи на прекъсване на фабрично инсталираните задни тонколони. Също толкова сериозни са и повечето недостатъци на модела. Огромната част от механиците признават, че не са се срещали със собственици на Almera. Компактният Nissan несъмнено е практичен избор, който няма да разочарова купувача си. Остава висящ обаче въпросът с евентуалната препродажба на японеца, който не е особено търсен на тукашния пазар.




Галерия към новината:

КОМЕНТАРИ(0):
РЕГИСТРИРАЙ СЕ ЗА ДА ПИШЕШ КОМЕНТАРИ


  Двигател
Гориво
A-95
Брой клапани на цилиндър
4
Степен на сгъстяване
9.5
Ход на бутало
88 мм
Диаметър на цилиндъра
80 мм
Брой цилиндри
4
Разположение на цилиндрите
Редови
Газоразпределителен механизъм
DOHC
Наличие на компресор
-
Горивна система
Пълна инжекция
Въртящ момент (Нм/Обороти)
163/4000 н*м
При обороти
5600
Мощност
116 л.с.
Работен обем
1796 см3
Разположение на двигателя
Отпред, напречно
  Показатели
Размер на гуми
185/65 R15
Максимално допустима маса
1735 кг
Собствено тегло
1186 кг
Обем на резервоара
60 л
Среден разход на гориво
7.6 (7.8) л/100км
Разход - извънградско
6 (6.2) л/100км
Разход - градско
10.4 (10.6) л/100км
Време от 0-100 км/ч
10.8 (12.5) c
Максимална скорост
186 (176) км/ч
  Купе
Минимален обем на багажника
393 л
Просвет
140 мм
Задна следа
1450 мм
Предна следа
1470 мм
Междуосие
2535 мм
Височина
1445 мм
Широчина
1695 мм
Дължина
4425 мм
Брой места
5
Брой врати
4
Тип купе
Седан
  Трансмисия
Коефицент на главно предаване
4.43 (4.072)
Предавки (автоматична ск. кутия)
4
Предавки (механична ск. кутия)
5
Задвижване
Предно
  Окачване
Тип очакване (отпред)
Амортисьори
Тип очакване (отзад)
Трегер мост
  Спирачна система
Задни спирачки
Дискове
Предни спирачки
Вентилирани дискове
  Управление и хидравлика
Сервоусилвател
Хидроусилвател
Тип кормилно управление
Червячно предаване


Платена реклама