



ТЕСТДРАЙВ: Джип Град Чироки / Jeep Cherokee - 2,8 CRD (177 Hp)
Eдва ли някой не го е забелязвал по филмите за Втората световна война. “Янките” се возеха задължително в Jeep. Американската фирма Willys Overland разработва модела специално за нуждите на армията под дългото име General Purpose Venicle, което в превод означава автомобил за всякакво предназначение. От съкращението GP се ражда и Jeep, което и до ден днешен е защитено с множество патенти и е забранено да се ползва за автомобилите с висока проходимост.
Ренесансът на Jeep е в края на седемдесетте години, а в Европа тази мода идва естествено малко по-късно. American motors започва да го внася едва през 1983 година, като официалната му премиера на Стария континент е чак през 1986 година. Отбелязвам тези дати не със статистическа цел-те имат огромно значение за Jeep Cherekee, а по-късно и за Grand Cherokee, които се предлагат на пазара за употребявани автомобили. Джипът произвеждан само за американския потребител няма нищо общо с европейското-така наречено експортно изпълнение.
Американката се оборудва с много по-меки пружини и амортисьори, съвсем неподходящи за нашите пътища. Още по-неприятно за купувача са много по-слабите спирачки и автоматичната скоростна кутия с различни предавателни числа. При покупката на употребяван Jeep непременно погледнете данните отбелязани на металната плакета закрепена за коша на двигателя-там изрично е отбелязано дали автомобилът е предназначен за експорт или за използване в Америка.
И в двата случая карането на Jeep е скъпо удоволствие. “Най-малкият” бензинов двигател е с ходов обем от 4 000 куб. см, шест цилиндъра и мощност 171 к. с. Разходът на гориво се движи в твърде широкия диапазон от 13 до
Добре е притежателите на топ-модела Jeep Grand Cherokee да се движат в райони където често се намират бензиностанции. Класическият американски двигател е V-образен, осемцилиндров с 211 к. с. не само пасва на големия джип, но и харчи най-много гориво: при “икономично” каране между 15 и
Резервните части на Chrysler фирмата майка на Jeep от 1987 годинa са доста скъпи и в България се намират сравнително трудно, така че при покупка втора ръка бъдете много внимателни. Най-добре е автомобилът да е с прецизно попълнена сервизна книжка или документи показващи фирмена поддръжка. В такъв случай повечето от детайлите, които подлежат на подмяна със сигурност вече са сменени. Като например ауспухната система, която не издържа повече от четири зими, а струва внушителните 2 000 DM. Или спирачните дискове и накладки, които в комплект ще облекчат джоба ви най-малко с 1 000 DM. Ако колата е използвана с модерните, супер-широки гуми и джанти, почти е гарантирано, че скоро ще смените кормилни щанги и хебели, а също и лагерите на главините. Прегледайте сериозно долната част на купето-при използване в непроходими участъци “дюшемето” е подложено на истински обстрел от остри камъни. Абсолютно задължително е превключването и изпробването на предаването на четирите колела, блокажите на диференциала. При това управление от ходовата част не трябва да се чуват никакви подозрителни шумове, в противен случай съвсем скоро се очертават сложни и скъпи ремонти на междинния диференциал. Лафовете на предишния собственик, че със смяната на маслото дефектът ще изчезне са само елементарни джамбазки хитрости.
Покупката на употребяван Jeep, независимо от модификацията, е сериозна инвестиция. Това е автомобил за човек с много пари и любов към авантюрата. Защото не само в България, а в целия свят, именно този автомобил води всички класации за най-крадени превозни средства...
Галерия към новината:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
КОМЕНТАРИ(0):