Публикуван: 2008-11-14 13:29

ТЕСТДРАЙВ: 2008 Ягуар XF – новата котка иска своето / Jaguar XF - 2,7D (207Hp)

Новият Jaguar XF съчетава по неповторим начин спортните характеристики с изискания и просторен салон, присъщ за луксозния клас автомобили. XF въплъщава философията на Ягуар да създава привлекателни и бързи автомобили, и в същото време създава цял един нов сегмент - спортният лукс.

 



На разположение са 3 нива на оборудване - Luxury, Premium Luxury и SV8. Външно не се различават, единствено най-високото ниво е със 19 или 20-цолови джанти, а по-ниските са стандартно със 17 или 18. Запомнящата се решетка, плавната линия на покрива и елегантните LED-светлини отзад правят този автомобил лесно различим.

 


 

Интериор – Салонът на Ягуара изглежда специален още от първото сядане вътре. Натискайки бутона за запалване, по централната конзола плавно се плъзва цилиндричния селектор на скоростния лост, а отворите на климатичната инсталация по таблото се отварят автоматично. Вечерно време обстановката става все по-уютна, като целият салон започва да свети в синьо. С версията Premium Luxury идва традиционна за Ягуар смеска от дърво и кожа. Единственият недостатък е, че за най-високите хора пространството отзад идва малко ниско.

 



Двигатели – Нищо чудно няма във факта, че 2.7-литровия битурбо дизел е най-продаваният агрегат на XF. Със своите 207 коня рафинираният мотор спринтира до 100 за 8.2 секунди, което е с 0.1 секунда по-бързо от 3-литровия бензинов V6 , който има 238 коня. За тези, които могат да си позволят повече, налице е 4.2-литровия V8 с 298 коня, а върховата версия SV8 използва същия мотор, но с добавен компресор. Така мощността му е нараснала на сериозните 416 коня, които помагат на автомобила да ускори до 100 само за 5.4 секунди. Тези, на които и това не им е достатъчно, трябва да изчакат до следващата година, когато излиза XFR с около 500 коня под капака.

Удоволствие от шофирането – Въпреки, че е стъпил на платформата на предшественика си S-Type, на пътя XF е едно чисто откровение. Благодарение на директното управление, добре настроеното окачване и предостатъчното сцепление големият британец е сред лидерите в класа си. Въпреки ясната му спортна насоченост обаче усещането е комфортно дори при неравности, а външните шумове и тези от мотора са сведени до минимум.


 

Цени – Разбира се, Ягуар е доста престижна марка, което неминуемо се отразява на първоначалната му цена, почваща от 110 000лв и стигаща до 200 000 за топ-версията. Това обаче има и своята благоприятна страна – ако все пак човек си купи нов  XF, може да разчита на доста малък спад в цената му след 3-5 години. Всичко това обаче губи смисъла си, веднъж потопявайки се в света на Голямата котка.





КОМЕНТАРИ(0):
РЕГИСТРИРАЙ СЕ ЗА ДА ПИШЕШ КОМЕНТАРИ


  
  
  
  
  


Платена реклама

  АВТО НОВИНИ