Спортисти от висша лига: GranTurismo, F430 и GT-R
Публикувана: 29.05.2011 15:24
Автор: Кирил Лалов
Прочетена: 4584 път(и)

Спортисти от висша лига: GranTurismo, F430 и GT-R


Ето, че най-после доживяхме деня, в който имахме предостатъчно време да се запознаем и опознаем три суперавтомобила, покачващи кръвното налягане на всеки един автомобилен ентусиаст.

За да е достатъчно интересен сравнителния тест, ние събрахме на едно място едни от най-престижните „спортисти” от цял свят, които се подвизават под наименованията Maserati GranTurismo, Ferrari F430 и Nissan GT-R.

Доста статии сме изписали по тези автомобили, които хич не са за нашите пътища, но никога не сме правили реален тест, описващ екстериор, интериор, техника и така нататък.

В тази статия няма да научите кой е по-добрият „атлет”, но достатъчно добре ще ги узнаете, което ще ви даде ясната представа какво всъщност ви харесва.







Задаващия се от италианския град Маранело, Ferrari F430 мигновено предизвиква въодушевление, радост и още много други емоции.

Екзмепляра, който ние тествахме, е произведен през 2005-а и разполага с подобрения в силовата си част, които обаче не ни бяха оповестени в цифри. Стандартно модела доставя на широко усмихнатия шофьор 489 к.с. и 465 Нм, генерирани от 4,3-литровия V-образен 8-цилиндров мотор.

Звярът на спортния италиански производител може да се похвали с компютърно контролираният блокируем диференциал E-Diff, който регулира разпределението на въртящия момент между задните колела на базата на различни данни, като например позицията на волана и страничното ускорение на автомобила.







F430 ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от четири секунди. Отношението мощност/маса при F430 е 333 к.с./тон, което е доста впечатляващ факт.







Матово черният лак на каросерията в комбинацията с джантите, решени в същият цвят създават усещането за нещо изключително опасно и агресивно.

Макар и F430 да е вече заменен с новият 458 italia, той запазва класическите линии и форми на Ferrari, които даже на моменти повече ни харесват, спрямо тези на актуалния модел. 







Тенденцията се пренася и в кокпита на суперавтомобила, който е доста постен и свиреп. Макар и визията на интериора да е повече от спартанска, той може да ви предложи всички онези екстри, от които има нужда всеки човек. Много ни се хареса кожената тапицерия, решена да бъде в бежово.

Ако, пък случайно сте забравили кой модел на Ferrari карате, то вие може да се подсетите от инициалите, изписани по корпусите на огледалата за обратно виждане и баджа, разположен централно на таблото в интериора.

В кабината на F430 не ни допаднаха единствено копчетата за електрическите стъкла, но силно впечатление ни направи скоростомера, разграфен до 360 км/ч. Страшно удобните седалки страдат от липста на бутони за регулирани на тяхната позиция.







Спортиста от страната на изгряващото слънце е също толкова спортен колкото и F430, но с някои малки разлики, които лесно могат да ви подразнят. Например факта, че чисто нов със стандартно оборудване струва колкото F430 втора ръка. Найс, а?







Влизайки в интериора на Nissan GT-R, добиваме представата, че сме се сдобили с най-новият Play Station. Използваните материали не са от най-качествените, но ще го предолеем. Японската спортна осанка е налице, която черпи вдъхновение от предшествениците на „тумбестият” GT-R.







Като спортно оформление на уредите, кокпита се доближава до този на F430. Макар и „годзилата” да се води като 4-местен автомобил, мястото за краката на задния ред седалки е изключително малко. Багажното отделение на GT-R е най-голямото в класа.







Външния вид на японския суперспортист има за цел да провокира тунинг компаниите, които без съмнение ще му придадат още по-внушителен и стряскащ дизайн. Веднага се набиват на очи кръглите стоп-светлини, характерни за династията.







Под предния капак на GT-R се крие ръчно сглобен 3,8-литров V6 twin-turbo агрегат с мощност 485 к.с., който е в състояние да накара автмобила да пресече границата от 310 км/час. Въртящия момент маркира своя пик на 588 Нм. Каквото и да си говорим, Maserati-то е най-спокойния от претендентите си.







За разлика от тях GranTurismo раполага с най-удобния и приятен интериор, с повече място за краката отзад и повече уют. Седалките са повече от идеални, а червената кожена тапицерия е внушително секси. Скоростния лост ще се хареса на всяка една изискана дама.

Качеството на използваните материали е на доста високо ниво и точно тук GranTurismo се представя отлично. Липсват карбоновите елементи в интериора, но при топ-спортиста GranTurismo MC Stradale са налични.

Подредбата на контролните уреди е умишлено проста. Зад изцяло коженият спортен волан са лежерно разположени планките за смяна на предавките. Контрастиращи са приятните на допир пиано лак елементи.







Луксозното GranTurismo се задвижва от 4,2-литров V8, доставящ 405 к.с. Двигателя е роботизирана 6-степенна секвенциална трансмисия.







GranTurismo доминира с външна визия, характерна за последните модели на италианската компания. Злобния вид се допълва от силно изтеглените назад челни светлини и широката решетка на радиатора.







Изводът, който правим се свежда до смесените ни чувства и силни впечатления, касаещи всеки един от спортистите по отделно. Няма победители, но няма и загубили в сравнението, тъй като те не са преки конкуренти.





Снимки към новината за Спортисти от висша лига: GranTurismo, F430 и GT-R



Автор: Кирил Лалов

 
Още новини за Ferrari:

Ръководство за начинаещи за залагания във Формула 1
2011 Gumball 3000: Коли за милиони евро пристигнаха в София
Спортисти от висша лига: GranTurismo, F430 и GT-R
Възхитете се на униката Ferrari Superamerica 45
Женева 2011: Спортния хеч Ferrari FF
Заместникът на Ferrari 612 Scaglietti е практичния FF
Новото Ferrari 612 ще дебютира в Женева през март
Обявиха в продажба уникален прототип на Ferrari Enzo
Суперспортния Ferrari 458 Challenge има страхотна осанка
Единственото в света матово червено Ferrari 599 GTO
От Маранело се задава нов суперкабриолет . . .
Ferrari се бори с високият разход на гориво
Тайно представяне на 599 Roadster?
Откритата версия на Ferrari 458 Italia със стъклен покрив?
Още еднo Ferrari 458 Italia бе унищожено
Anderson Germany сложиха ръце и върху Ferrari California
Екстремистите предпочитат Ferrari 458 Challenge
Ferrari F430 SD SU35
Ferrari 599 GTB Spider
Ferrari ще пуска нов модел всяка година
Ferrari 612 GTO е изпреварил времето си
Ще получи ли Ferrari 458 Italia Spider твърд покрив?
Ferrari 458 Italia Challenge може да постои доста дълго време в гримьорната
Наследника на Ferrari Enzo се гледа под лупа
Ferrari 599XX е сред най-бързите на Нюрбургринг
Ferrari показа най-бързия си модел – 599 GTO
Ferrari California бе оборудвана с нова трансмисия
Започнаха тестовете на второто поколение Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari F430 Spider под формата на влакче в Абу Даби
Ferrari 599 получи необичайна „зелена” сила
Ferrari разработва по-силна версия на 599
Представиха новият болид на Ferrari за сезон 2010
Официално: Ferrari ще покаже хибриден модел в Женева
Глобиха швейцарски милионер, който карал... Ferrari Testarossa
Заместникът на F430 се разхожда из улиците на Холандия
Идва хибриден модел от Ferrari
Ferrari F70 ще наследи Enzo
Ferrari ще извади хардкор 599
Ferrari California катастрофира в България
Уникалното Ferrari 599 GTB намери своя собственик
Ferrari World Abu Dhabi
Ferrari подготвя новото поколение 612 Scaglietti
Цената на Ferrari 458 Italia вече не е загадка
Специално за Китай! Уникално Ferrari 599 GTB
Потвърдено: Ще има и кабрио версия на Ferrari 458 Italia
Повече, отколкото можете да си представите!
Ferrari 458 Italia показа лицето си пред публика!
Историята продължава!
Кой цвят бихте избрали?
Ferrari 458 Italia - край на шпионските снимки!




КОМЕНТАРИ(0):
РЕГИСТРИРАЙ СЕ ЗА ДА ПИШЕШ КОМЕНТАРИ


Платена реклама

  АВТО НОВИНИ
АВТО ОБЯВИ
Продавам На части!

Продавам Mr.

Продавам Mr.